تلکس خوزنا : ايجاد ۱۱۰۰ فرصت شغلي در حوزه بهينه‌سازي مصرف انرژي از سوي دانش‌بنيان‌ها
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 19:09     کد خبر: 199817

خوزنا :

رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي در جريان بازديد از شركت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در شهرك صنعتي هشتگرد، گفت: شركت‌هاي دانش‌بنيان علاوه بر ايجاد فرصت‌هاي شغلي متعدد، زمينه جهش توليد و تأمين نيازهاي كشور در حوزه‌هايي مهمي مانند صنايع نفت و گاز را فراهم كرده‌اند.

 ايسنا، دكتر محمدصادق خياطيان در بازديد از ۵ شركت دانش‌بنيان مستقر در شهرك صنعتي هشتگرد با اشاره به فعاليت بيش از ۲۵۰ واحد صنعتي در شهرك صنعتي هشتگرد، گفت: اين مجموعه، فرصت مناسبي براي رشد و شكوفايي واحدهاي صنعتي و شركت‌هاي دانش‌بنيان ايجاد كرده است و در حال حاضر بيش از ۱۲ هزار نفر در شركت‌هاي مستقر در شهرك مشغول فعاليت هستند.

رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي افزود: درحال حاضر ۲۰ شركت دانش‌بنيان در شهرك صنعتي هشتگرد مشغول فعاليت هستند كه دستاوردهاي بسيار قابل‌توجهي دارند. به عنوان مثال، شركت‌هاي دانش‌بنيان اين شهرك در راه‌اندازي تصفيه‌خانه شهرك صنعتي هشتگرد كه از مطالبات جدي واحدهاي صنعتي بوده است، مشاركت داشته‌اند.

وي تصريح كرد: يكي از شركت‌هاي دانش‌بنيان كه در حوزه طراحي و توليد انواع كنتورهاي ديجيتال پيشرفته برق فعاليت مي‌كند، علاوه بر ايفاي نقش در زمينه هوشمندسازي و بهينه‌سازي مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم ايجاد كرده و توان توليد ۶ ميليون كنتور در سال را دارد و محصولات توليدي خود را به كشورهاي مختلفي صادر كرده است.

رئيس صندوق نوآوري و شكوفايي خاطرنشان كرد: همچنين شركت دانش‌بنيان ديگر نيز با طراحي و نصب سيستم كنترل مهار شن روي ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب كشور (طي سال‌هاي ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است كه بيش از ۷۲ هزار بشكه در روز به ظرفيت توليد نفت كشور اضافه شود كه ارزش‌افزوده بسيار بالايي براي كشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومي صندوق نوآوري و شكوفايي، خياطيان تأكيد كرد: شركت‌هاي دانش‌بنيان نقش بسيار مهمي در حوزه اشتغال‌زايي و رفع نيازهاي اساسي كشور ايفا مي‌كنند و صندوق نوآوري و شكوفايي در راستاي تحقق شعار «جهش توليد با مشاركت مردم»، برنامه‌هاي متعددي را براي تبديل شركت‌هاي نوپا به شركت‌‎هاي نوآور و فناور تدارك ديده است كه بزودي اعلام خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها