تلکس خوزنا : آموزش مهارت زندگي به زوجين براي كاهش طلاق
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 19:08     کد خبر: 199816

خوزنا :

معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري، با اشاره به تدوين برنامه‌ها براي كاهش طلاق، گفت: اين برنامه‌ها در راستاي مشاوره خانواده و آموزش‌ مهارت زندگي و ارتباط زوجين طراحي شده است.

 خبرگزاري مهر، انسيه خزعلي، روز يكشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس كه در مجموعه دهكده نشاط وليعصر و به همت سازمان بهزيستي و سازمان نظام روانشناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران به ميزباني اداره كل بهزيستي استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در اميدآفريني و سازندگي روح و جان بشر و تلاشي كه براي زيبا زندگي كردن و بهينه بودن به كار مي‌برند بر كسي پوشيده نيست.

وي گفت: نقش درمانگر جسمي و روحي ناهنجاري‌ها و نقص‌ها از يك سو، نقش پيشگيري و ممانعت از آسيب‌ها از يك سو؛ اما اينكه بتوان قدرت و توانمندي فرد را به كار گرفت و استعدادهاي او را شناخت و در او انگيزه و اميد ايجاد كرد از مهم‌ترين كار روانشناسان است.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: تدوين منشور مشاوره خانواده از مسووليت‌هايي است كه در سند مهندسي فرهنگي كشور بر عهده اين معاونت قرار گرفته است و در ماه‌هاي قبل به تدوين نهايي رسيد كه بعد از رفتن به شوراي مهندسي فرهنگي، عمومي خواهد شد.

وي بيان كرد: از وظايف ديگري كه در ماه‌هاي آغاز به كار دولت از جانب رئيس جمهور بر عهده اين معاونت گذاشته شد، برنامه‌ريزي براي پيشگيري يا كاهش طلاق بود كه در اين خصوص برنامه‌هايي را به ستاد ملي زن و خانواده برديم و پس از تصويب، نتيجه نهايي در كميسيون‌هاي فرعي و اصلي دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلي همچنين گفت: از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به طراحي پلتفرم همساز براي زوجين نوپا اشاره نمود، تا از روزي كه ازدواج مي‌كنند مشاور خانواده در اختيار آنها قرار بگيرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در اين طرح همچنين آموزش‌هايي براي مهارت زندگي و ارتباط به زوجين داده مي‌شود تا دچار مشكل نشوند.

وي ابراز اميدواري كرد مشاورين و روانشناسان در اجراي اين برنامه معاونت را پشتيباني و همراهي نمايند.

وي در ادامه مشاوره‌هاي روانشناسي و حقوقي را از جمله حمايت‌هايي دانستند كه مي‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهاي اين مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجليل به عمل آمد.


برگشت به تلکس خبرها