تلکس خوزنا : تعيين تكليف واحدهاي ضايعاتي تا پايان خرداد
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 19:06     کد خبر: 199814

خوزنا :

يزد- بهنازعسكري
 شهردار حميديا گفت:واحدهاي ضايعاتي حاشيه حميديا تا پايان خرداد بايد انتقال يابند.
علي مراد الله‌وردي  در جمع خبرنگاران با بيان اشاره به اين كه تمام واحدهاي ضايعاتي شهر حميديا پلمب شد به وجود بيش از ۲ هزار و ۵۰۰صنف و مغازه مزاحم شهري در منطقه حميديا اشاره و افزود: يك زمين ۲۹ هكتاري در يك منطقه مناسب براي انتقال اصناف مزاحم شهري تدارك ديده شده است ولي هنوز در اختيار شهرداري قرار نگرفته است كه در صورت نهايي شدن بلافاصله كارهاي انتقال اين اصناف مزاحم شهري را انجام مي دهيم.
وي ادامه داد: با اختياراتي كه استان به شهرداري حميديا داده است ۵ مغازه ضايعاتي مستقر در حميديا پلمب ولي ۱۵ مغازه ضايعاتي در حاشيه شهر حميديا قرار دارد كه با اختيارات داده شده و در مهلت ارائه شده به آنها تا پايان خرداد سال جاري بايد مغازه خود را منتقل كنند

وي با اشاره به اينكه در چند سال اخير بسياري از پروژه‌هاي نيمه‌تمام شهرحميديا به اتمام رسيده است گفت: در سال گذشته ۳۵ پروژه نيمه‌تمام شهري به پايان رسيد و در اختيار همشهريان قرار گرفت.

او ادامه داد: بودجه شهرداري حميديا در سال گذشته ۱۸۵ ميليارد تومان بود كه در متمم بودجه به مبلغ ۲۱۰ ميليارد تومان افزايش يافت و خوشبختانه در پايان سال مبلغ ۲۰۲ ميليارد تومان از اين بودجه محقق شد.
شهردار شهر حميديا  با بيان اينكه براي اولين‌بار در چند سال اخير اعتبار اختصاص‌يافته به امور عمراني به شكل قابل‌توجهي افزايش‌يافته است تصريح كرد: ۸۲ درصد از بودجه  شهر حميديا در سال ۱۴۰۲ صرف امور عمراني و ۱۸ درصد صرف امور جاري شد.
الله‌وردي با  بيان اين كه وضعيت شهر حميديا از لحاظ مسائل فرهنگي را  قابل‌قبول است افزود: در شهر حميديا چندين گروه سرود مطرح كشوري و بين‌المللي وجود دارد كه جزو افتخارات اين شهر است و همچنين مجتمع فرهنگي امام علي (ع) در يك اقدام ارزشمند كه مورد تقدير مسئولان استان نيز واقع شده به آموزش سواد رسانه اختصاص‌يافته است.
وي يكي از دل‌نگراني‌هاي مردم حميديا را امنيت بوستان‌ها ذكر و ادامه داد: با اقدامات انجام شده اكثر بوستان‌هاي حميديا به‌صورت ۳شيفت داراي نگهبان شده و از امنيت قابل‌قبولي برخوردار شده است.
شهردار افزود: شهر حميديا از اولين شهرهاي استان بوده كه برنامه ۵ساله را تكميل ارائه كرده است و در حال حاضر نيز تمام برنامه‌هاي خود را بر اساس اين برنامه در حال اجرا دارد.
او با تأكيد بر اينكه سيل‌هاي دو سال اخير خسارت قابل‌توجهي به شهر حميديا وارد كرده گفت: براي جلوگيري از ورود سيل يك مخزن يك هزار و ۵۰۰ ليتري ذخيره آب احداث و در سيل اخير به‌خوبي عمل كرد و مانع ورود سيل به شهر يزد شد و در همين زمينه اقدامات لازم براي احداث ۲مخزن ديگر نيز در دستور كار است.

وي به احداث ۱۱۵ چاه جذبي در سال گذشته در شهر حميديا اشاره و گفت: طرح ساماندهي بلوار شهيد دشتي جزو پروژه هاي شاخص شهرداري است كه اميدواريم با اغنا سازي كسبه منطقه و بيان محاسن اين طرح در سريع ترين زمان ممكن اين پروژه نيز به سرانجام برسد.

شهردار حميديا يكي ديگر از چالش‌هاي فعلي و آينده شهر حميديا را كمبود پاركينگ ذكر و اظهار داشت: در محله قاسم نقي، نجف‌آباد، رحمت‌آباد، خيابان شهيد الله دادي و مجموعه فرهنگسرا پاركينگ‌هاي متعددي براي برطرف‌شدن اين چالش در نظر گرفته شده است

وي به اختصاص 16 ميليارد تومان اعتبار براي تملك اشاره و گفت: تكميل خيابان اميرالمومنين(ع) و كووچه 60 بلوار شهيد دشتي و كوچه شهيد دشتي پور در اولويت اين شهرداري قرار دارد كه با جديت پيگيري مي شود.


برگشت به تلکس خبرها