تلکس خوزنا : اشتغال۳.۷ ميليون نفر زنان كارگر در كشور
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 15:48     کد خبر: 199811

خوزنا :

وزيركار گفت:از مجموع ۱۶ميليون و ۱۹۱هزار نفر بيمه شده تامين اجتماعي در بخش كارگري، حدود سه ميليون و ۷۹۵هزار نفر كارگر زن داريم و در حوزه‌هاي آموزش و پرورش، پرستاران و اساتيد دانشگاه نيز زنان جزو سرآمدان جامعه هستند.

 خبرگزاري تسنيم، سيد صولت مرتضوي, وزيرتعاون,كار و رفاه اجتماعي همزمان با آغاز هفته گراميداشت كارو كارگر, در مراسم " اعطاي نشان اقتصاد مقاومتي به واحدهاي توليدي نمونه كشور" با اشاره به اينكه هنر نزد مردان و زناني است كه شيره جانشان را صرف در اعتلاي عزت انساني مي كنند گفت:كار و توليد براي انسان اقتدار و ثبات است و باعث بالندگي مي شود.

 وي با اشاره به توانمندي زنان ايراني افزود:دنيا بداند كه زن در فرهنگ و تمدن اسلامي و در احكام و آموزه‌هاي ديني ما از منزلت بالايي برخوردار است و بر اساس آنچه كه از قرآن آموخته‌ايم در آيه 13سوره حجرات تفاوتي بين زن و مرد وجود ندارد.

مرتضوي گفت: از مجموع 16ميليون و 191هزار نفر بيمه شده تامين اجتماعي در بخش كارگري، حدود سه ميليون و 795هزار نفر كارگر زن داريم و در حوزه‌هاي آموزش و پرورش، پرستاران و اساتيد دانشگاه نيز زنان جزو سرآمدان جامعه هستند.

وي اضافه‌كرد: در حوزه اقتصاد اسلامي و بر اساس اصول 43و 44قانون اساسي، اقتصاد ما به سه دسته تقسيم مي‌شود؛ اقتصاد دولتي كه دايره شمول آن بخش از اقتصادي است كه به اقتدار و امنيت ملي ما برمي‌گردد. بخش‌هاي ديگر نيز اقتصاد خصوصي و تعاوني است. تقريباً مي‌توان گفت از منظر قانون اساسي بايد بيش از 80درصد اقتصاد كشور در دست توانمند بخش خصوصي باشد.

وزيركار بيان كرد:دولت بسترساز جهش توليد است.به عنوان دولت آمادگي همراهي مردم براي مشاركت توليد را داريم,موضوع ديگر مشاركت مردم است. جهش توليد بدون مشاركت مردم عملي نخواهد شد و اگر ما جهش توليد را به مردم بسپاريم، مفاسد و مشكلات اقتصادي پاك مي‌شود، زيرا بخش خصوصي دلسوز سرمايه خود است و آستين همت بالا مي‌زند و كار مي‌كند.

به گزارش تسنيم،در اين مراسم از 14بانوي نمونه در واحدهاي توليدي با حضور وزير تعاون تجليل شد.


برگشت به تلکس خبرها