تلکس خوزنا : مردم هوشيار باشند؛ افزايش كلاهبرداري با آغاز فصل نقل و انتقال مسكن
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 13:24     کد خبر: 199809

خوزنا :

معاون فرهنگي اجتماعي پليس فتا فراجا از افزايش پرونده‌هاي كلاهبرداري در حوزه مسكن همزمان با آغاز فصل نقل و انتقال املاك خبر داد و گفت: مردم در حوزه تبليغات املاك در بستر فضاي مجازي بايد هوشيار باشند.

سرهنگ رامين پاشايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ضمن هشدار به مردم در معاملات املاك افزود: هرساله نيمه دوم فصل بهار و نيمه نخست فصل تابستان، موسم نقل و انتقال املاك به خصوص در حوزه اجاره و فروش واحدهاي مسكوني است كه موقعيت مناسبي براي كلاهبرداران ايجاد مي‌كند.

وي تشريح كرد: با توجه به اينكه امروزه بيشتر تبليغات حتي در حوزه مسكن بر بستر مجازي حتي سكوهاي داخلي و سايت‌هاي تبليغاتي انجام مي‌شود، لازم است مردم بسيار هوشيارانه عمل كنند تا سرمايه‌ خود را از دست ندهند.

معاون فرهنگي اجتماعي پليس فتا فراجا با بيان اينكه شاهد افزايش شمار پرونده كلاهبرداري طي فصل نقل و انتقال مسكن هستيم افزود: يكي از شگردهاي كلاهبرداري در درج آگهي دروغ، درخواست وديعه است.

به گفته سرهنگ پاشايي، به هيچ وجه متقاضيان مسكن چه در حوزه اجاره و چه خريد، نبايد پيش از بازديد از ملك، روبرويي با مالك، مشاهده اسناد مالكيت و اطمينان از صحت مدارك وجهي را واريز كنند.

وي اضافه كرد: علاوه بر مسكن، در هر معامله غير حضوري بايد پيش از هر پرداختي، صحت و راستي آزمايي انجام شود و بهترين شيوه استعلام مدارك و رويت فيزيكي موضوع مورد معامله است.

معاون فرهنگي اجتماعي پليس فتا فراجا از دستگاههاي ناظر بر فعاليت سكوهاي تبليغاتي نيز خواست تا در اين ايام نظارت بيشتري بر فعاليت مشتركان خود باشند و فضا را براي فعاليت كلاهبرداران و سودجويان تنگ كنند.


برگشت به تلکس خبرها