تلکس خوزنا : فراگير شدن مكتب امام خميني (ره) در سراسر جهان
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 12:34     کد خبر: 199796

خوزنا :

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان بر لزوم تبيين شخصيت والا و ممتاز معمار كبير انقلاب تاكيد كرد و گفت: مكتب امام خميني (ره) در سراسر جهان فراگير شده است.

 مهر، حجت الاسلام مجتبي اشجري صبح يك شنبه در نشست ستاد بزرگداشت ياد و خاطره معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) با تبيين شخصيت والا و ممتاز معمار كبير انقلاب اسلامي، اظهار كرد: سخن گفتن در خصوص فضائل عالي و سيره متعالي امام خميني (ره) دهاني به پهناي فلك مي‌خواهد تا بتوان وصف آن نادره دوران را بيان كرد و حق مطلب را ادا نمود.

وي با اشاره به سجايا و منش بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، افزود: امام خميني (ره) در فقه فقيهي وارسته، در حكمت حكيمي خردمند، در سياست سياستمداري دورانديش و در عرفان عارفي الهي بود.

حجت الاسلام اشجري به فراگير شدن مكتب امام خميني (ره) در سراسر جهان اشاره كرد و ادامه داد: وجود پربركت معمار كبير انقلاب اسلامي با اثرگذاري فراواني كه در اذهان و افكار مردم جهان به جاي گذاشت هيچگاه از خاطره‌ها محو نخواهد شد.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران و تشكيل نظام اسلامي، عصر جديدي را در جهان آغاز كرد، ادامه داد: امام خميني (ره) نه فقط در نزد شيعيان و دنياي اسلام بلكه در سراسر عالم به عنوان رهبري بزرگ شناخته شده است كه توانست بزرگترين انقلاب قرن را بنيانگذاري و رهبري كند.

وي با تاكيد بر اينكه مردم مسلمان و انقلابي ايران عاشق و مريد معمار كبير انقلاب اسلامي ايران هستند، گفت: پيروي و حركت ملت شريف و مبارز ايران در راه و خط امام خميني (ره) پس از گذشت ۳۵ سال از ارتحال ملكوتي ايشان در جهان استثنايي و بي‌نظير است.

حجت الاسلام اشجري، مقام معظم رهبري را جانشين خلف امام خميني (ره) دانست و افزود: اكنون ايران اسلامي با رهبري پيامبرگونه امام خامنه‌اي (مد ظله العالي) با عزت و اقتدار در مسير انديشه‌هاي الهي و آرمان والاي امام راحل (ره) و زمينه‌سازي تمدن نوين اسلامي گام بر مي‌دارد.

ضرورت تبيين شخصيت شهيد «سيد يونس حسيني رودباري»

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان از تشكيل ستاد بزرگداشت ياد و خاطره معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) در استان خبر داد و اظهار كرد: مراسم استاني بزرگداشت ياد و خاطره معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) با سخنراني يكي از شخصيت‌هاي ملي، دوشنبه ۱۴ خرداد در مصلي امام خميني (ره) شهر رشت برگزار خواهد شد.

وي به نقش اثرگذار شهيد «سيد يونس حسيني رودباري» به عنوان اولين شهيد انقلاب اسلامي و ضرورت تبيين شخصيت اين شهيد بزرگوار اشاره كرد و افزود: مراسم استاني بزرگداشت قيام خونين يوم‌الله پانزدهم خرداد با محوريت شهيد سيد يونس رودباري، سه‌شنبه ۱۵ خرداد در مصلي امام خميني (ره) شهر رودبار برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام اشجري از برگزاري مراسم بزرگداشت بيست و سومين سالگرد ارتحال جانباز شهيد آيت‌الله احسانبخش، يكشنبه ۱۳ خرداد در مصلي امام خميني (ره) شهر رشت خبر داد و تصريح كرد: مردم ولايت‌مدار و قدرشناس گيلان هيچگاه مبارزات و مجاهدت نماينده فقيد ولي فقيه در گيلان را فراموش نخواهند كرد و ياد و خاطره آيت‌الله احسانبخش را زنده نگه خواهند داشت.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان با بيان اينكه ويژه‌برنامه‌هاي متعددي در مساجد و بقاع متبركه برگزيده سراسر استان برگزار خواهد شد، گفت: اعزام كاروان پياده و سواره به حرم مطهر امام خميني (ره)، برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي تخصصي و بصيرتي، توليد و پخش برنامه‌هاي تلويزيوني و راديويي، توليد محتوا در قالب فيلم‌كوتاه، نماهنگ، پوستر، عكس‌نوشته، موشن گرافي، اينفوگرافي، يادداشت، تحليل و مقاله، برگزاري فعاليت‌هاي قرآني، برگزاري مسابقات و نمايشگاه‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي، برگزاري عصر شعر و فضا آرايي و تبليغات محيطي برخي از برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت ياد و خاطره معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) در استان گيلان است.

گفتني است، در پايان اين نشست ۱۴۰ مصوبه به منظور بزرگداشت باشكوه ياد و خاطره معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) در استان گيلان به تصويب اعضاي ستاد رسيد.


برگشت به تلکس خبرها