خوزنا : ۲۱ ارديبهشت؛ تعيين تكليف ۴۵ كرسي مجلس
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 05:04     کد خبر: 199828

خوزنا :



وزير كشور گفت: ۲۱ ارديبهشت، ۴۵ كرسي باقي مانده دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تعيين تكليف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما، احمد وحيدي وزير كشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در مرحله اول انتخابات دوازدهمين دوره مجلس، ۲۴۵ نماينده انتخاب شدند و تعيين تكليف ۴۵ كرسي به دور دوم كشيد.
 
وي افزود: انتخاب اين ۴۵ نماينده در ۲۲ حوزه انتخابيه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت مي‌گيرد؛ همچنين انتخابات در ۸ حوزه به صورت كاملاً الكترونيكي انجام مي‌گيرد. در اين حوزه‌ها علاوه بر اينكه احراز هويت الكترونيكي است، شمارش آراء هم به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود. آموزش‌هاي لازم در اين زمينه انجام شده است و اميدواريم مردم در دور دوم نيز حضور پرشور و ارزشمندي را رقم بزنند.
 
وزير كشور همچنين با ارائه توضيحاتي درباره بودجه اختصاص يافته به مبلغ ۳ ميليارد دلار به ديوار كشي در استان سيستان و بلوچستان، تصريح كرد: اين طرح در گذشته تصويب شده بود كه رئيس جمهور دستور آن را صادر كردند، البته اين منابع مربوط به يك سال نيست بلكه مربوط به كل طرح است.
 
وي اضافه كرد: يكي از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسيتي كه رئيس جمهور بر اين موضوع دارند، دستور آن را صادر كرده و كار‌هاي آن در حال انجام است. اين اتفاق قرار است در تمام مرز‌هاي كشور بيفتد، اما با توجه به حساسيت، مرز‌هاي شرق و غرب به ويژه مرز‌هاي شرقي اولويت دارد.
 
وحيدي هم در پاسخ به سوال كه تكليف حوزه انتخابيه تهران، ري و شميرانات با تصويب لايحه دولت براي تشكيل استان تهران شرقي و غربي چه مي‌شود، گفت: بحث طرح استان تهران شرقي و تهران غربي مورد بررسي است، هرچند بايد مراحل بررسي و قانوني شدن اين لايحه انجام شود، در صورت به نتيجه رسيدن هم ري و شميرانات همچنان در حوزه تهران باقي خواهند ماند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها